Vegetarianism

"Varför är du vegetarian? Kött är så gott ju!"

Ja, det kanske det är, men inte enligt mig. I flera år har jag varit vegetarian helt utan "moraliskt" syfte, jag bryr mig inte ett piss om djurens rättigheter eller om några apor dör i regnskogen. Jag tillhör blodgrupp A  och anser att blodgruppen har mycket med kosten att göra. Blodgrupp A ska t ex helst vara vegetarianer pga matsmältningen och blodgrupp 0 har lättare för att bryta ner kött. Jag har helt enkelt bara mått bättre av att inte äta kött och mycket annat. Hela min familj har haft akne och som tur är har man inte haft det, för jag äter inte stora mängder av godis eller annan skräpmat som många andra. Så om någon tycker att jag är mindre respektabel för att jag inte stoppar i mig samma jävla saker som andra förtjänar inte ni något annat än smäll. Så trött på att folk ska klaga över mina matvanor. Jag är inte van vid köttsmaken, deal with it?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0